Au trecut 14 luni de la lansarea ultimei camere Sony FF E-mount si piata este in continua scadere…oare sa existe o legatura?
Citesc zilele trecute pe site-ul www.sonyalpharumors.com o corelare a 2 elemente care s-ar putea sa aibe legatura si totodata impact serios asupra pietei de camere mirorrless mondiale, si anume:
1) Intram in luna a paisprezecea de cand Sony nu a mai anuntat o lansare noua a unei camere FF E-mount.
2) CIPA (Camera & Imaging Products Association) raportea faptul ca exportul de camere a scazut in februarie 2019 cu 35% fata de anul trecut.
Toate companiile au incetinit ritmul de lansari de produse noi si au redus investitiile. Acest fapt, considera site-ul mentionat, restrange si mai mult piata si considera ca singurul mod de oprire a procesului este infuzia de inovatie. Astfel singura speranta pentru o revigorare a pietei ar fi lansarea noii generatii de camere si senzori de la Sony.
Acesta este desigur un punct de vedere pertinent al celor de la sonyalpharumors. Dar imaginea actuala poate fi privita si din cu totul alt unghi: Faptul ca Sony nu lanseaza un alt model (de exemplu mult asteptatul Sony A7sIII) se poate datora tocmai unui trend descrescator al pietei si perspectivei unei canibalizari de catre Sony a modelului Sony A7SII care este inca un bestseller. Astfel de canibalizare nu ar aduce o dezvoltare sanatoasa financiara concernului si prin urmare tocmai o astfel de decizie strategica ar putea avea impact negativ asupra pietei.
Premisa ca scaderea pietei este indusa de lipsa de inovatii este relativ fortata, avand in vedere impactul serios pe care il are in piata aparitia telefoanelor mobile cu camere din ce in ce mai sofisticate si care sunt sigur si ele responsabile asupra fluctuatiilor din vanzari la camerele profesionale. De asemenea modificarea industrie in sens mai larg. Shiftarea de la fotografii si filmari profesionale la “instagramizarea” industriei.
Ceva ma face sa cred ca Sony stie prea bine ce face. Este foarte interesant de urmarit ce miscari urmeaza, atat la nivelul companiei Sony, cat si la concurenta. Oricum, Artklub este cu ochii pe piata si va va tine la curent. 🙂